Forma: seminár, workshop
Cieľ:
Sprostredkovať a vysvetliť účastníkom seminára interkultúrne špecifiká Ruska so zameraním na ruské obchodné prostredie.
Aj ruské prostredie má svoje špecifické pravidlá. Manažér, ktorý ovláda techniky rokovania a pravidlá obchodovania, môže byť v styku s ruskými partnermi neúspešný. Z jednoduchého dôvodu: tieto sa stávajú neaktuálnymi pri styku so zahraničnými partnermi. Stať sa úspešným v Rusku, znamená pochopiť ruskú etiku a logiku. Treba spoznať proces rozhodovania ruských partnerov, na čo kladú dôraz a čo si predstavujú pod pojmom zmluva. K úspešnej komunikácii patrí aj ovládanie tzv. neverbálnej komunikácie (reč tela, typické gestá v jednej krajine nemusia znamenať to isté v Rusku). Účastníci worskhopu Obchodovanie v Rusku budú oboznámení s typicky ruskými obchodnými stratégiami, postojmi, neverbálnou komunikáciou. To im v praxi umožní presnejšie si naplánovať taktiku pri rokovaní, lepšie vyhodnotiť správanie svojho obchodného partnera a v danej situácií vhodne a kompetentne zareagovať.
Cieľová skupina: manažéri, živnostníci a pracovníci. Všetci tí, ktorí vo svojej práci prichádzajú, resp. budú prichádzať do styku s ruskými obchodnými partnermi a chcú sa na tieto stretnutia dobre pripraviť.
Metódy: komunikačné a rolové hry (modelové situácie), prípadové štúdie, diskusie, cvičenia 8
Obsah kurzu:
- stručný historický, kultúrny, politický a ekonomický prehľad,
- mocenská a hospodárska štruktúra v Rusku – východiskový bod na ceste k interkultúrnej kompetencii,
- klasické klišé o Rusku,
- spôsob rozhodovania sa v Rusku,
- ako sa spoznať – budovanie dobrého obchodného vzťahu,
- ruský spôsob plánovania a chápania času,
- business etiketa v Rusku – pracovné obedy, témy konverzácii, „Do´s and Dont´s“, vizitky, problematika tykania a vykania, darčeky ako pozornosť firmy,
- ruská neverbálna komunikácia – zovňajšok, gestikulácia, úsmevy, pohľady,
- kultúra pitia a jedenia v Rusku.
Ukončenie kurzu: certifikát E – KU Inštitútu JaIK
Rozvrh: podľa objednávky, resp. aktuálnej ponuky
Cena: podľa počtu účastníkov
Počet vyuč. hod.: 6
Počet vyuč. hod.: 6
Poznámka: Odporúčaný počet účastníkov v skupine je max. 12 osôb. V prípade vyššieho počtu účastníkov môže E – KU Inštitút JaIK prezentovať túto problematiku formou prednášky.